** بسم الله الرحمن الرحیم**
شیخ رجبعلی خیاط...قسمت چهارم

*کار:
خیاطی یکی از شغلهای پسندیده در اسلام است.لقمان حکیم این شغل را برای خود انتخاب کرده بود.(1)
در حدیث است که پیامبر خدا (ع) فرمود:«عمل الابرار من الرجال الخیاطه، و عمل الابرار من النساءالغزل؛ کار مردان نیک خیاطی است و کار زنان نیک ریسندگی.»
جناب شیخ برای اداره زندگی خود ، این شغل را انتخاب کردو ازین رو به« شیخ رجبعلی خیاط »معروف شد.جالب است بدانیم که خانه ساده و محقر شیخ ، با خصوصیاتی که پیشتر بیان شد، کارگاه خیاطی او نیز بود.
یکی از فرزندان شیخ در این باره می گوید: ابتدا پدرم در یک کاروانسرا حجره ای داشت، و در ان خیاطی می کرد.روزی مالک حجره امد و گفت: راضی نیستم اینجا بمانی.پدرم بدون چون و چرا و بدون اینکه حقی از او طلب کند ،فردای انروز چرخ و میز خیاطی را ه خانه اورد و حجره را تخلیه کرد و تحویل داد.از ان پس در منزل ، از اتاقی که نزدیک در خانه بود برای کارگاه خیاطی استفاده می کرد.
**جدیت در کار:
جناب شیخ در کار خود بسیار جدی بود و تا اخرین روزهای زندگی تلاش کرد تا از دسترنج خودش زندگیش را اداره کند.با اینکه ارادتمندان وی ا دل و جان حاضر بودند زندگی ساده او را اداره کنند، ولی او حاضر ه چنین کاری نشد.
در حدیثی از رسول اکرم(ص) امده است:«من اکل من کده یده، کان یوم القیامه فی عداد الانبیاء و یاخذ ثواب الانبیاء ؛ هر کس از دسترنج خود گذران زندگی کنم ، روز قیامت در شمار پیامبران اشد و پاداش پیامبران بگیرد.»
یکی از دوستان شیخ می گوید: فراموش نمیکنم که روی در ایام تابستان در بازار جناب شیخ را دیدم ، در حالیکه از ضعف رنگش مایل به زردی بود .قدری ابزار و وسائل خیاطی را خریداری و به سوی منزل میرفت ، به او گفتم اقا !قدری استراحت کنید ،حال شما خوب نیست.فرمود: عیال و اولاد را چکنم؟!
ادامه دارد....
(گرفته شده از کتاب کیمیای محبت اثر محمد محمدی ری شهری)